TheFarmStudios has released a collection of photos from the Red Hot Chili Peppers’ Mother’s Milk recording sessions at the Ocean Way Recording Studio in Hollywood from 1988-1989. The photos offer a rare view of the band during the recording of the album, which, until now has never been seen before.
TheFarmStudios ha lanzado una colección de fotos de la sesiones de grabado del Mother's Milk de los RHCP en el estudio de grabación Ocean Way en Hollywood, entre 1988 y 1989. Las fotos ofrecen una vista excepcional de la banda durante la grabación del álbum, el cual, hasta ahora nunca se ha visto.
Anthony Kiedis and John Frusciante on the Mother’s Milk recording sessions
“It was weird when I first joined the band because we recorded the album after I’d been in the band for just a few months and Chad had actually been in for just two weeks”, John Frusciante recalled. “I was still a little bit confused about my position and we were just like four individuals. Music is all about welding people into a unit and with all the touring we’ve been doing we’re now like an eight armed cosmic octopus!”
AK y JF en las sesiones de Mother's Milk
"Fue extraño cuando me uní a la banda porque grabamos el álbum después de haber estado tan sólo unos meses, y Chad actualmente estaba en ella hace sólo dos semanas, JF recordó. "Estaba un poco confundido acerca de mi posición y eramos sólo cuatro personas. La música es todo sobre personas soldadas dentro de una unidad y con todas las giras que estabamos haciendo, ahora eramos como un pulpo cósmico armado con ocho patas!."
Mother’s Milk producer, Michael Beinhorn pushed the Red Hot Chili Peppers to produce the best possible takes for each of the record’s thirteen tracks with the intent of the band obtaining a hit record. The Mother’s Milk recording sessions were uncomfortable due to Beinhorn’s incessant desire to create a hit.
El productor de Mother's Milk, Michael Beinhorn empujaba a los Peppers a producir lo mejor posible cada una de las 13 canciones con la intención de obtener un disco exitoso. Las sesiones de grabación eran incómodas debido al incesante deseo de Beinhorn por el éxito.
He recalled that he and the band were at odds: “Suffice to say that I had a very intense personal relationship [with the band] and somewhere along the line I fell out with [them].” Michael Beinhorn constantly clashed with John Frusciante over guitar effects. According to Anthony Kiedis, “[Beinhorn] wanted John to have a big, crunching, almost metal-sounding guitar tone whereas before we always had some interesting acid-rock guitar tones as well as a lot of slinky, sexy, funky guitar tones.”
Recordó que él y la banda estuvieron en desacuerdo: "Basta con decir que tuve una relación personal muy intensa [con la banda] y en algún momento yo caí con [ellos]" Michael Beinhorn constantemente chocaba con John Frusciante por los efectos de guitarra. Según Anthony Kiedis, "quería [Beinhorn] John tener un gran crujido, casi un tono de guitarra de metal, mientras que antes siempre tuvimos algunos interesantes Acid-Rock tonos, así como una gran cantidad de provocativos, sensuales tonos Funkys "
John Frusciante was frustrated with the producer’s attitude and ultimately resented his playing on the record, feeling it was too “macho”. Anthony Kiedis recalled that, in the end, “I couldn’t tolerate his direction any longer. He was trying to squeeze something out of me that I wasn’t feeling, and we got in a fight and I knew that I was done with him.”
John Frusciante se vió frustrado con la actitud del productor y, finalmente, resentida su manera de tocar en el disco, sintió que era demasiado "macho". Anthony Kiedis recordó al final, "yo no podía tolerar por más tiempo su dirección. Estaba tratando de exprimir algo de mí que no sentía, y nos pusimos en una pelea y supe que había terminado con él. "
Fuente: Stadium Arcadium
0 comentarios:
Publicar un comentario